Frakt 59:- * Skickas inom 1-5 dagar * Personlig support

Köpvillkor

Öppet köp och ångerrätt

Vår absoluta vision är att du som kund skall känna dig nöjd med de produkter du köper från oss. Ibland kan man dock ändå av olika anledningar vilja häva köpet eller byta till annan vara. Enligt distanshandelslagen har du 14 dagars ånger– och returrätt på varor du köper via nätet. Skicka ett mail till [email protected] och meddela att du tänker utnyttja din ångerrätt. Fyll sedan i baksidan av detta och bifoga i leveransen. Var noga med att emballera väl och att inte tejpa på originalkartonger. Varan skall vara oanvänd och i samma skick som du fick den. Du får i det fall det är lämpligt, prova varan, men inte använda den. Vi kan endast ersätta hela och felfria produkter som kommer till oss.  Du står själv för returfrakten, även i det fallet retursedel medföljer. Här är värt att nämna att korgar är skrymmande och har en hög faktisk fraktkostnad, vilket alltså dras av från det vi återbetalar. Är du osäker på vilken storlek på korg du behöver, kontakta oss så råder vi dig.

Vi betalar tillbaka summan för produkten, minus returfrakten om du använt retursedel, så snart vi hanterat din retur och fått fakturan från fraktbolaget där returfrakten framgår. Vi betalar tillbaka på samma sätt som du valde att själv betala.

För outlösta paket debiterar vi, utöver faktisk fraktkostnad i båda riktningar, också en expeditionsavgift på 150:- inklusive moms.


Reklamation eller transportskada

Upptäcker du att försändelsen är skadad redan när du hämtar ut ditt paket kan du begära att få göra en anteckning om att det är transportskadat. Då minimeras risken att du står som ansvarig för skadan och belastar istället transportbolaget i det fall varorna behöver ersättas. Har du möjlighet kan du också ta en bild. Bedömer du att innehållet är totalt förstört bör du inte hämta ut paketet utan låta det gå tillbaka
tillsammans med en anteckning om att det är skadat. Upptäcker du skadan först när du packat upp dina varor tar du kontakt med oss via mail [email protected] och beskriver skadan samt bifogar bilder om du har möjlighet. Därefter kommer vi överens om hur vi går vidare.

Samma sak gäller om du även senare skulle vilja göra en reklamation. Skicka oss ett mail till [email protected] med uppgifter om vad du köpt och anledningen till att du vill reklamera varan.


Emballering

Då vi tänker på miljön i stor utsträckning återanvänder vi ibland kartonger och emballeringsmaterial från våra leverantörer. Detta medför att du som kund kan erhålla dina varor i en 'begagnad' kartong och med använt fyllnadsmaterial. Ett litet steg mot att göra skillnad för miljön och förhoppningsvis en värmande hand om både vårt och ditt hjärta.


Retur

Om du väljer att inte använda dig av retursedel, eller om sådan inte medföljer din leverans, packar och skickar du din retur, väl emballerad och med valfri speditör till nedanstående adress. Var noga med att ange telefonnummer och mailadress till oss samt att begära inlämningskvitto.

Astugårds AB
Väskinde Salthamn 659
622 75  VISBY

[email protected]  |  070-7275146


Leverans


Alla inkommande ordrar hanteras i turordning och packas snarast möjligt. Om någon produkt skulle vara slut tar vi kontakt med dig och kommer överens om lämplig lösning. Vanligtvis skickar vi din order, om produkten finns i lager, inom 2-5 arbetsdagar men vid hög arbetsbelastning eller annat, som semestertider eller jul, kan någon dag extra vara förekommande. Tillkommer gör fraktbolagets tid för transport från oss till er (vanligtvis 1-4 arbetsdagar). Är det särskilt brådskande med din leverans ber vi dig kontakta oss snarast efter lagd order. Samtliga våra leveranser skickas med Schenker till ombud nära dig - om inget annat överenskommet.


GDPR

Personuppgiftslagen (PUL) ersätts av EU:s Dataskyddsförordning GDPR (General Data Protection Regulation) den 25 maj 2018. Med den nya förordningen får dina personuppgifter ett ännu starkare skydd.

Astugårds Integritetspolicy
Publiceringsdatum: 2018-05-24
Din integritet är viktig för oss. I vår policy för behandling av personuppgifter beskrivs bland annat vilka uppgifter vi samlar in, i vilket syfte de samlas in, på vilket sätt du kan ha kontroll över dina egna uppgifter samt hur du kan kontakta oss. När du genomför ett köp av oss godkänner du också vår integritetspolicy.

Vem ansvarar för dina personuppgifter?
Astugårds AB (org.nr. 556825-0822), nedan kallad Astugårds, ansvarar för de personuppgifter som registreras på Astugårds

Astugårds AB
Väskinde Salthamn 659, 62275 VISBY

Tel: 070-7275146 E-post: [email protected]
Organisationsnummer: 556825-0822

Ändamål:
Ge dig service genom personlig support på de produkter du handlat av oss samt kunna ge dig erbjudanden som vi tror kan passa dig.

Vilka uppgifter spar vi?
I samband med att du gör ett köp på vår nätbutik så lagrar vi de uppgifter du anger om dig själv samt vilken eller vilka artiklar du köpt. Uppgifterna omfattar namn och folkbokföringsadress, mobilnummer, e-postadress samt i vissa fall även personnummer.

Astugårds kommer att använda dina personuppgifter för att:
Skapa ett kundnummer hos oss för att kunna hantera och bearbeta dina beställningar och returer samt ge dig support på de varor du köpt. Därtill behöver vi även kunna skicka dig sms-aviseringar eller mail om leveransstatus och kunna kontakta dig vid eventuella problem med leveransen av dina varor.
Vi kan också komma att använda dina uppgifter för att ge dig information och erbjudanden via nyhetsmail. Dessa kan du alltid välja att avbryta och vi kommer att respektera ditt val.

Vilka är dina rättigheter?
Du kan när som helst återkalla ditt godkännande till att låta oss använda uppgifterna för ovan ändamål. Du har också rätt att skriftligen begära ut information om de personuppgifter vi har om dig. Om dina uppgifter är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta, kan du begära att få dem rättade eller raderade. Vi kan inte radera dina uppgifter om det föreligger ett lagstadgat krav på lagring, som exempelvis bokföringsregler, eller när det finns andra legitima skäl till varför uppgifterna måste sparas, till exempel obetalda skulder. Astugårds kommer på eget initiativ att rätta uppgifter som upptäcks vara felaktiga.
.
Var lagras dina personuppgifter?
Vi säkerställer att inga personuppgifter lagras utanför EU/EES

Hur samlas personuppgifterna in?
Astugårds registrerar dina personuppgifter i samband med:
Att du genomför ett köp via vår nätbutik.
Du anmäler dig för prenumeration av nyhetsbrev.
Du på annat sätt genomför ett köp av oss, där vi med stöd för bokföring behöver dina uppgifter. I och med ditt genomförande av köp godkänner du även att vi hanterar dina personuppgifter enligt dessa föreskrifter.

Hur länge sparas uppgifterna?
Personuppgifterna kommer inte bevaras under en längre tid än vad som är nödvändigt med hänsyn till
ändamålen med behandlingen eller så länge som vi enligt lag är skyldiga att göra detta. Därefter raderas dina personuppgifter.

Vem har tillgång till dina personuppgifter?
Personuppgifterna du lämnar till oss hanteras endast av oss internt och säljs inte vidare till annan part, med undantag för hantering av fakturor, där tredje part behöver uppgifterna för att kunna sända korrekt faktura- eller betalningsinformation. Utöver detta kan Astugårds även enligt lag vara tvingad att lämna ut uppgifter till annan part. Vid all hantering av personuppgifter iakttas dock hög säkerhet och sekretess.

Skulle du av någon anledning ändå känna dig otrygg är du hjärtligt välkommen att höra av dig på det sätt som passar dig bäst. Du hittar våra uppgifter längre upp på denna sida.